LANGUAGE TEACHING X LANGUAGE APPROPRIATION

sociolinguistic approach of public high school students

Autores

  • Adailton Di Lauro Dias Universidade do Estado da Bahia - UNEB
  • Deusira Nunes Di Lauro Dias Universidade do Estado da Bahia - UNEB
  • Marcus Antonius da Costa Nunes Universidade Federal do Espírito Santo - UFES

Palavras-chave:

Sociolinguistic approach; High school; Appropriation of language

Resumo

This article aims to analyze the possible causes for the divergence that is observed between theory and practice in relation to the appropriation of language in a sociolinguistic approach in high school graduating students. Methodologically, it is situated as a research with a qualitative approach, which is based on the analysis of the main aspects that interfere in the appropriation of the student's language, through the collection of data observed in a natural context and in the interpretation of meanings. The data collection procedure was characterized by field research and its participants were 31 students from the 3rd Year of High School at night. The research universe consisted of a state school of basic education in Teixeira de Freitas - BA. The results indicated that the students surveyed have difficulties both in writing and in reading and speaking.

Downloads

Não há dados estatísticos.

Biografia do Autor

Adailton Di Lauro Dias, Universidade do Estado da Bahia - UNEB

Licenciado em Letras pela Universidade do Estado da Bahia. Atualmente é professor de Língua Portuguesa no Instituto Federal de Ciências e Tecnologia da Bahia. 

Deusira Nunes Di Lauro Dias, Universidade do Estado da Bahia - UNEB

Graduada em Letras - Língua Portuguesa e Literaturas de Língua Portuguesa pela UNEB. Atua como professora de língua portuguesa da rede estadual da Bahia. 

Marcus Antonius da Costa Nunes, Universidade Federal do Espírito Santo - UFES

Doutorado em Engenharia Mecânica pela Universidade Federal de Santa Catarina. Graduado em Engenharia Mecânica pela Universidade Federal do Espírito Santo. É Professor Titular Aposentado da Universidade Federal do Espírito Santo.  

Downloads

Publicado

2022-06-14

Como Citar

Adailton Di Lauro Dias, Deusira Nunes Di Lauro Dias, & Marcus Antonius da Costa Nunes. (2022). LANGUAGE TEACHING X LANGUAGE APPROPRIATION: sociolinguistic approach of public high school students. Revista Eletrônica Científica Ensino Interdisciplinar, 8(26). Recuperado de https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RECEI/article/view/3906