Vol. 12 No. 2 (2019): Trilhas Filosóficas: Fluxo Contínuo

					View Vol. 12 No. 2 (2019): Trilhas Filosóficas: Fluxo Contínuo
Published: 2020-03-28

PRÉ-TEXTUAIS

EDITORIAL

FLUXO CONTíNUO

  • Karl Popper e David Hume o problema da indução

    Dayvide Magalhães de Oliveira
    11-23
    DOI: https://doi.org/10.25244/tf.v12i2.8
  • From the logizization of the world to the predate world An Analysis of Existence from the Work The Crisis of European Sciences and the Transcendental Phenomenology of Edmund Husserl 1936.

    Claudinei Pereira
    25-41
    DOI: https://doi.org/10.25244/tf.v12i2.295
  • NIETZSCHE"™S GENEALOGY AND CRITIQUE OF MORAL VALUES

    Evania Paiva Alves dos Santos
    43-60
    DOI: https://doi.org/10.25244/tf.v12i2.1178
  • O Papel do intelectual em cenários de risco à democracia

    C. Milena de Souza
    61-73
    DOI: https://doi.org/10.25244/tf.v12i2.416
  • Do desespero à fragmentação da vida: uma análise existencial do "eu" a partir de Kierkegaard e Mário de Sá-Carneiro

    Leonardo Silva Sousa
    75-87
    DOI: https://doi.org/10.25244/tf.v12i2.304
  • Filosofia da Educação e Ensino da Filosofia Uma escola de democracia

    Emanuel Oliveira Medeiros
    89-100
    DOI: https://doi.org/10.25244/tf.v12i2.289
  • A violência e o desejo em "Onde os fracos não têm vez" Uma leitura nietzsche-deleuzeguattariana da criação do filme adaptado do livro de Cormac McCarthy

    Jefferson Domingos de Assunção
    101-119
    DOI: https://doi.org/10.25244/tf.v12i2.38
  • Contribution to the critique of the Bildung concept and the teaching of philosophy in Nietzsche

    Wellington Santos, Marta Rios Nunes da Costa
    121-140
    DOI: https://doi.org/10.25244/tf.v12i2.169
  • Heidegger and the problem of scientific techinical knowledge for teaching philosophy

    ALEXANDRE SOARES DE SOUSA
    141-155
    DOI: https://doi.org/10.25244/tf.v12i2.382