THE OBJECTIVATION OF WOMEN IN ITAIPAVA ADVERTISING SPARE PARTS: A CRITICAL ANALYSIS OF THE STRENGTHENING OF PATRIARCHAL IDEOLOGY

Authors

  • Fernanda Vidal Mesquita
  • Patrí­cia de Sousa Fernandes
  • Maria de Fátima Lopes da Silva
  • Alaí­de Angélica de Menezes Cabral Carvalho

Keywords:

Objectification, Feminine body, Ideology, Media

Abstract

This paper aims to investigate how women are represented in the media, specifically, analyzing their objectification and the perpetuation of stereotypes assigned to it. To do so, we will analyze two advertising pieces of Itaipava beer. As a theoretical basis, we will conduct discussions based on authors such as Beauvoir (1967), Bourdieu (2014), Dworkin (1981), Fairclough (1989, 2001, 2003), Thompson (2009), among others. The results show that the influence of the media on people's lives, especially in the present day, is great, making the debate about this subject extremely necessary, since the effects of female objectification are very harmful and can generate irreparable social ills.

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Author Biographies

Fernanda Vidal Mesquita

Graduanda em Direito pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte UERN. 

Patrí­cia de Sousa Fernandes

Bacharela em Direito pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte UERN. 

Maria de Fátima Lopes da Silva

Graduanda do curso de Direito (FAD) pela Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN). Faz parte do Projeto de Extensão Socializando o Direito, da FAD, pesquisando sobre Direitos humanos, sociais e de gênero. 

Alaí­de Angélica de Menezes Cabral Carvalho

Mestranda no Programa de Pós-Graduação em Ciências da Linguagem (PPCL), da Universidade do Estado do Rio Grande do Norte (UERN) e desenvolve pesquisa em Análise do Discurso Crí­tica Multimodal. 

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Published

2017-12-31

How to Cite

MESQUITA, F. V.; FERNANDES, P. de S.; SILVA, M. de F. L. da; CARVALHO, A. A. de M. C. THE OBJECTIVATION OF WOMEN IN ITAIPAVA ADVERTISING SPARE PARTS: A CRITICAL ANALYSIS OF THE STRENGTHENING OF PATRIARCHAL IDEOLOGY. COLINEARES, Mossoró, Brasil, v. 4, n. 2, p. 100–114, 2017. Disponível em: https://periodicos.apps.uern.br/index.php/RCOL/article/view/145. Acesso em: 6 nov. 2024.

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